Marketing bez którego nie mogłoby się dzisiaj obejść funkcjonowanie jakiejkolwiek sfery naszego codziennego życia, a także który stał się, a wręcz urósł do rangi procesu społecznego towarzyszącego ludzkości w obrębie każdej branży praktycznie, posiada mnóstwo wielorakich typów instrumentów. Narzędzia te postanowiliśmy uczynić tematem niniejszego wirtualnego poradnika, który poniżej przygotowaliśmy.

Zobacz inne nasze artykuły:

Zasady marketingowe

Zasady marketingowe

Bez reklamy stanowiącej dźwignię handlu nie mogłoby istnieć w zasadzie żadnego typu przedsięwzięcie sprzedażowe więcej...
Szerokie ujęcie marketingowe

Szerokie ujęcie marketingowe

Jeżeli mowa o dziedzinie silnie dziś rozwijanego marketingu, to warto jest nadmienić, że ta więcej...
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest więcej...
Social marketing

Social marketing

Dzięki mediom istnieje możliwość prowadzenia akcji promocyjnych oraz rozwoju marketingu poprzez sieć. Wiąże się więcej...
Shopper marketing

Shopper marketing

Pojęcie shoper marketingu wymienione w tytule niniejszego wirtualnego poradnika poświęconego szeroko rozumianej promocji oraz więcej...
Po co jest marketing?

Po co jest marketing?

W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej więcej...

Jeśli mowa o instrumentach marketingowych, to przede wszystkim w grę wchodzi tak zwany marketing mix. Jest to koncepcja bazująca na tak zwanej złotej zasadzie 4 P, co w praktyce rozumiane jest jako product, czyli towar, price, a więc cena, place a więc dystrybucja, jak także promotion czyli promocja i reklama. Niektórzy specjaliści w dziedzinie marketingu wgłębiają się w swojej analizie jeszcze dalej, a co za tym idzie decydują się na to, aby rozszerzyć skalę 4 P wyżej wspomnianych konkretnie do 7 P. W tym zakresie wyszczególnia się jeszcze trzy następne elementy takie jak na przykład People czyli Ludzie oraz Physical evidence a więc świadectwo materialne, proces czyli proces. Wszystkie one określane są łącznie mianem instrumentów marketingowych pozwalających na rozwój sfery promocji w obrebie podmiotu, akcji, eventu, produktu czy też usługi jaka proponowana jest społeczeństwu konsumpcyjnemu. Musimy także nadmienić nieco więcej o koncepcji 4C, czyli pojęciach jakie się na to składają typu customer value, cost, convenience oraz communication. I ta koncepcja bazująca na wyżej wspomnianych odpowiednikach angielskich polskich terminów marketingowych takich jak wartość konsumencka, koszt, wygoda nabycia czy komunikacja, ulega nierzadko rozszerzeniu do koncepcji 7C. Wówczas dołącza do tejże koncepcji wiarygodność, jakość usług oraz komfort.

Autor artykułu: