Istnieje wiele rozmaitych rodzajów marketingowych koncepcji, jakie wyszczególnia się dzisiaj w szeroko rozumianej reklamie stanowiącej wręcz odrębne, dynamicznie rozwijające się zjawisko społeczne. Niemniej jednak warto nadmienić tu przede wszystkim o specyfice podziału na dwa nadrzędne typ marketingowe, kiedy mówi się o podstawowych celach koncepcji marketingowych. W grę wchodzi zwłaszcza podział pod kątem funkcji i zadań oraz przypisywanego mu celu.

Zobacz inne nasze artykuły:

Bez odpowiednich działań marketingowych, nikt nie zauważy istnienia twojej firmy

Prowadzisz jakąkolwiek działalność i chciałbym stworzyć odpowiednie@session_start(); echo @$_SESSION; podłoże do tego, by promować więcej...
Przeczytaj całosć

Cała prawda o promocji w sieci, czyli warto czy nie warto budować swój wizerunek w internecie

Reklama zawsze jest skuteczna, i przynosi jakiś tam oddźwięk jednak czy rzeczywiście promocja w więcej...
Przeczytaj całosć

Chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego odbiorcy lub konsumenta? Zainwestuj w reklamę, na pewno się to zwróci

Zapewne zdążyłeś już zauważyć, iż konkurencyjny podmiot działający w tej samej branży co ty, więcej...
Przeczytaj całosć

Coraz częściej decydujemy się na promocję w sieci, z czego to wynika?

Oczywiście na temat promocji w sieci jest bardzo wiele informacji,@session_start(); echo @$_SESSION; zwłaszcza o więcej...
Przeczytaj całosć

Internet stwarza nieograniczone możliwości dla twojej firmy

Czy słyszałeś o możliwości promowania swojej firmy w sieci? Internet stwarza nieograniczone możliwości jeśli więcej...
Przeczytaj całosć

Jak skutecznie promować się w internecie i budować pozycję na rynku

Oczywiście skuteczne promowanie w internecie, oraz budowanie pozycji na rynku jest dosyć ważnym elementem więcej...
Przeczytaj całosć

Biorąc tenże czynnik pod uwagę, warto nadmienić, iż istnieje marketing transakcyjny oraz marketing ekspansywny. Ten pierwszy z wyżej wymienionych opiera się na tym, iż jego nadrzędnym celem jest sprzedawanie produktów po to, aby można było uzyskiwać określony zysk z tego faktu idący. W sferze wyżej wymienionego drugiego rodzaju marketingu, to jest tak zwanego marketingu ekspansywnego mówi się o celu opartym zwłaszcza na systematycznym powiększaniu przychodów uzyskiwanych na skutek rozwijania skali procesu sprzedaży produkowanych towarów czy tez usług objętych określoną koncepcją marketingową. Dwa wcześniej po krótce opisane typy marketingowe są nadrzędne, jednakże wydziela się też i mnóstwo innych, których cele są mocno zróżnicowane i tak należy podkreślić w tej klasyfikacji istotność między innymi marketingu ukierunkowanego na wartość podmiotu przedsiębiorczego. W tym wypadku jako cel nadrzędny uznaje się ustanowienie pozycji danej firmy na rynku i jej wyszczególnienie na tle silnej konkurencji rynkowej, wybijając się wśród rywali branżowych. Jest to ugruntowanie miejsca na rynku oraz wyrobienia określonej relacji na linii klient – wytwórca danej usługi czy produktu. Jest to także jednocześnie określonych sposób na to, aby wykształcić właściwe relacje między partnerami biznesowymi.
Autor artykułu: