Czy kiedyś słyszałeś o tak zwanym marketingu zapachowym? Jeśli nie, to czas najwyższy, abyś dowiedział się, jak skuteczny okazuje się być jeden z typów powszechnie znanego przez specjalistów w dziedzinie szeroko rozumianej reklamy i promocji – marketing sensoryczny. Czym on jest i na czym się opiera? Co go wyróżnia i jak on działa w praktyce? Co zrobić, aby go zastosować oraz kiedy warto jest podjąć się jego wdrożenia? Więcej dowiesz się bezpośrednio z dalszych fragmentów niniejszego wirtualnego poradnika reklamowego, który poświęciliśmy właśnie tego typu marketingowi. Postaramy się krótko scharakteryzować, czym w ogóle jest marketing zapachowy.

Zobacz inne nasze artykuły:

Zasady marketingowe

Zasady marketingowe

Bez reklamy stanowiącej dźwignię handlu nie mogłoby istnieć w zasadzie żadnego typu przedsięwzięcie sprzedażowe więcej...
Szerokie ujęcie marketingowe

Szerokie ujęcie marketingowe

Jeżeli mowa o dziedzinie silnie dziś rozwijanego marketingu, to warto jest nadmienić, że ta więcej...
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest więcej...
Social marketing

Social marketing

Dzięki mediom istnieje możliwość prowadzenia akcji promocyjnych oraz rozwoju marketingu poprzez sieć. Wiąże się więcej...
Shopper marketing

Shopper marketing

Pojęcie shoper marketingu wymienione w tytule niniejszego wirtualnego poradnika poświęconego szeroko rozumianej promocji oraz więcej...
Po co jest marketing?

Po co jest marketing?

W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej więcej...

Jako marketing zapachowy rozumie się nic innego jak aromamarketing. Jest to strategia promocji i reklamy oparta na marketingu sensorycznym- dużo szerszej gałęzi marketingowej, bazującej na aromatyzowaniu, czyli rozpylaniu zapachów w określonych miejscach. W grę wchodzi tu zwłaszcza tworzenie środowiska i klimatu, który będzie przyjemnie kojarzył dane miejsce konsumentom. W ten sposób łatwiej jest zwabić zwłaszcza kobiety, co sprawia, że tego typu rodzaj strategii marketingowych zalecany jest do zastosowania w miejscach takich jak sklepy z kosmetykami damskimi w głównej mierze, czy też sklepy – butiki odzieżowe bądź na przykład ekskluzywne salony fryzjerskie i miejsca urody. Przekłada się to na szereg pozytywnych skojarzeń osób z potencjalnej grupy targetowej i większe prawdopodobieństwo powrotu konkretnie do tego, dobrze kojarzonego sklepu czy miejsca usługowego.
Autor artykułu: