Jako wymieniony w tytule niniejszego tekstu ambient marketing rozumie się przede wszystkim typ marketingu, który nie ma standardowego, klasycznego rozumienia, co przede wszystkim jest swego rodzaju działaniem nieszablonowym. Biorąc tenże czynnik pod uwagę mówi się o wyróżnieniu tego rodzaju koncepcji promocyjnej w oparciu o szereg innych koncepcji takich jak chociażby niejaki marketing partyzancki, marketing wirusowy czy też tak zwany trendsetting.
Zobacz inne nasze artykuły:
Bez odpowiednich działań marketingowych, nikt nie zauważy istnienia twojej firmy
Cała prawda o promocji w sieci, czyli warto czy nie warto budować swój wizerunek w internecie
Chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego odbiorcy lub konsumenta? Zainwestuj w reklamę, na pewno się to zwróci
Coraz częściej decydujemy się na promocję w sieci, z czego to wynika?
Internet stwarza nieograniczone możliwości dla twojej firmy
Jak skutecznie promować się w internecie i budować pozycję na rynku
Istnieje mnóstwo rozlicznych form marketingu określanego jako ambient marketing. W grę wchodzi tu przede wszystkim marketing internetowy, przez co natomiast określa się na przykład buzz marketing, jaki jest na dziś dzień bardzo szeroko rozpowszechnioną formą reklamowo-promocyjną. Musimy wspomnieć, że nie bez znaczenia w tej dziedzinie jest tez e-mail marketing oraz gry marketingowe, które wraz z biegiem czasu nabierają coraz to większego znaczenia w świecie promocji i reklamy. Ogólnie rzecz biorąc jako coś co definiuje się i ujmuje w ramy marketingu ambient zaliczyć trzeba też reklamę na środkach komunikacji miejskiej. I tak są to wszelakie plakaty umiejscawiane na metro, tramwajach czy miejskich, klasycznych autobusach. Jeszcze co innego, ale także uwzględnianego w koncepcji ambient marketingu to reklama na przystankach a mianowicie indoor outdoor. Jest to reklamach jaka znajduje się nie tylko na obiektach typu słupy reklamowe czy jak to wcześniej powiedzieliśmy – przystanki, co także na przykład w klubach czy tez lokalach gastronomicznych, ośrodkach edukacji typu szkoły czy uniwersytety a nawet miejscach takich jak galerie handlowe.
Autor artykułu: