Jako wymieniony w tytule niniejszego tekstu ambient marketing rozumie się przede wszystkim typ marketingu, który nie ma standardowego, klasycznego rozumienia, co przede wszystkim jest swego rodzaju działaniem nieszablonowym. Biorąc tenże czynnik pod uwagę mówi się o wyróżnieniu tego rodzaju koncepcji promocyjnej w oparciu o szereg innych koncepcji takich jak chociażby niejaki marketing partyzancki, marketing wirusowy czy też tak zwany trendsetting.

Zobacz inne nasze artykuły:

Zasady marketingowe

Zasady marketingowe

Bez reklamy stanowiącej dźwignię handlu nie mogłoby istnieć w zasadzie żadnego typu przedsięwzięcie sprzedażowe więcej...
Szerokie ujęcie marketingowe

Szerokie ujęcie marketingowe

Jeżeli mowa o dziedzinie silnie dziś rozwijanego marketingu, to warto jest nadmienić, że ta więcej...
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest więcej...
Social marketing

Social marketing

Dzięki mediom istnieje możliwość prowadzenia akcji promocyjnych oraz rozwoju marketingu poprzez sieć. Wiąże się więcej...
Shopper marketing

Shopper marketing

Pojęcie shoper marketingu wymienione w tytule niniejszego wirtualnego poradnika poświęconego szeroko rozumianej promocji oraz więcej...
Po co jest marketing?

Po co jest marketing?

W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej więcej...

Istnieje mnóstwo rozlicznych form marketingu określanego jako ambient marketing. W grę wchodzi tu przede wszystkim marketing internetowy, przez co natomiast określa się na przykład buzz marketing, jaki jest na dziś dzień bardzo szeroko rozpowszechnioną formą reklamowo-promocyjną. Musimy wspomnieć, że nie bez znaczenia w tej dziedzinie jest tez e-mail marketing oraz gry marketingowe, które wraz z biegiem czasu nabierają coraz to większego znaczenia w świecie promocji i reklamy. Ogólnie rzecz biorąc jako coś co definiuje się i ujmuje w ramy marketingu ambient zaliczyć trzeba też reklamę na środkach komunikacji miejskiej. I tak są to wszelakie plakaty umiejscawiane na metro, tramwajach czy miejskich, klasycznych autobusach. Jeszcze co innego, ale także uwzględnianego w koncepcji ambient marketingu to reklama na przystankach a mianowicie indoor outdoor. Jest to reklamach jaka znajduje się nie tylko na obiektach typu słupy reklamowe czy jak to wcześniej powiedzieliśmy – przystanki, co także na przykład w klubach czy tez lokalach gastronomicznych, ośrodkach edukacji typu szkoły czy uniwersytety a nawet miejscach takich jak galerie handlowe.

Autor artykułu: