Marketingiem określa się zawiły i skomplikowany system społeczny, który od pewnego czasu towarzyszy wszelakiego rodzaju działaniom i branżom społecznym. Jest to proces obejmujący zarówno jednostki jak także i całe kompletne grupy społeczne. Uwzględnia on zaspokajanie ich potrzeb i preferencji. Robi się to poprzez proces wymieniania się usługami, towarami, informacjami, produktami. Tego rodzaju definicję przypisuje się marketingowi według słów Kotlera.
Zobacz inne nasze artykuły:
Bez odpowiednich działań marketingowych, nikt nie zauważy istnienia twojej firmy
Cała prawda o promocji w sieci, czyli warto czy nie warto budować swój wizerunek w internecie
Chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego odbiorcy lub konsumenta? Zainwestuj w reklamę, na pewno się to zwróci
Coraz częściej decydujemy się na promocję w sieci, z czego to wynika?
Internet stwarza nieograniczone możliwości dla twojej firmy
Jak skutecznie promować się w internecie i budować pozycję na rynku
Niemniej jednak definicji marketingowych jest obecnie tak wiele, jak również i rozmaitych jej strategii. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jest to dyscyplina, która jest stosunkowo nowa i świeża a przede wszystkim jest ona na tyle dynamiczna, że się regularnie rozwija, więc nie można ująć jej w konkretne granice i formy. Definicje marketingowe non stop rozwijają się, modyfikują, rozszerzają i zmieniają oraz przeobrażają. Warto jest wspomnieć, że w wielkim skrócie ujmując, jako definicję marketingową rozumie się przede wszystkim zaspokajanie potrzeb w celu uzyskania ściśle określonego celu najczęściej promocyjnego, jednocześnie wiążącego się z otrzymaniem danego zysku. Musimy wiedzieć, że obecnie marketing jest uznawany za podstawowe narzędzie sprzedaży, handlu w ogóle, a także promocji, więc nie można obejść obok niego obojętnie. Warto mieć ściśle określony rodzaj strategii, która przede wszystkim powinna być krok po kroku właściwie przeanalizowana oraz odpowiednio rozplanowana tak, aby prowadziła do uzyskania właściwych efektów promocyjnych i komercyjnych przekładających się tym samym na dane zyski.
Autor artykułu: