Marketingiem określa się zawiły i skomplikowany system społeczny, który od pewnego czasu towarzyszy wszelakiego rodzaju działaniom i branżom społecznym. Jest to proces obejmujący zarówno jednostki jak także i całe kompletne grupy społeczne. Uwzględnia on zaspokajanie ich potrzeb i preferencji. Robi się to poprzez proces wymieniania się usługami, towarami, informacjami, produktami. Tego rodzaju definicję przypisuje się marketingowi według słów Kotlera.

Zobacz inne nasze artykuły:

Zasady marketingowe

Zasady marketingowe

Bez reklamy stanowiącej dźwignię handlu nie mogłoby istnieć w zasadzie żadnego typu przedsięwzięcie sprzedażowe więcej...
Szerokie ujęcie marketingowe

Szerokie ujęcie marketingowe

Jeżeli mowa o dziedzinie silnie dziś rozwijanego marketingu, to warto jest nadmienić, że ta więcej...
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest więcej...
Social marketing

Social marketing

Dzięki mediom istnieje możliwość prowadzenia akcji promocyjnych oraz rozwoju marketingu poprzez sieć. Wiąże się więcej...
Shopper marketing

Shopper marketing

Pojęcie shoper marketingu wymienione w tytule niniejszego wirtualnego poradnika poświęconego szeroko rozumianej promocji oraz więcej...
Po co jest marketing?

Po co jest marketing?

W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej więcej...

Niemniej jednak definicji marketingowych jest obecnie tak wiele, jak również i rozmaitych jej strategii. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jest to dyscyplina, która jest stosunkowo nowa i świeża a przede wszystkim jest ona na tyle dynamiczna, że się regularnie rozwija, więc nie można ująć jej w konkretne granice i formy. Definicje marketingowe non stop rozwijają się, modyfikują, rozszerzają i zmieniają oraz przeobrażają. Warto jest wspomnieć, że w wielkim skrócie ujmując, jako definicję marketingową rozumie się przede wszystkim zaspokajanie potrzeb w celu uzyskania ściśle określonego celu najczęściej promocyjnego, jednocześnie wiążącego się z otrzymaniem danego zysku. Musimy wiedzieć, że obecnie marketing jest uznawany za podstawowe narzędzie sprzedaży, handlu w ogóle, a także promocji, więc nie można obejść obok niego obojętnie. Warto mieć ściśle określony rodzaj strategii, która przede wszystkim powinna być krok po kroku właściwie przeanalizowana oraz odpowiednio rozplanowana tak, aby prowadziła do uzyskania właściwych efektów promocyjnych i komercyjnych przekładających się tym samym na dane zyski.

Mężczyzna z kodem binarnym na twarzy
Autor artykułu: