W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej mierze o marketingu, który jest procesem wszechstronnym, bardzo mocno zróżnicowanym oraz ogólnie występuje na bardzo szeroką skalę. Jest obecnie mnóstwo wielorakich teorii i regułek związanych z tego typu procesem i zjawiskiem, niemniej jednak nie możemy zapominać o tym istotnym fakcie, że marketingiem określa się zespół rozmaitych zadań i działań bazujących na generowaniu nierzadko wielorakich potrzeb, preferencji, jak i także i zaspokajaniu zapotrzebowania konsumenckiego w zakresie określonych produktów i usług.

Zobacz inne nasze artykuły:

Zasady marketingowe

Zasady marketingowe

Bez reklamy stanowiącej dźwignię handlu nie mogłoby istnieć w zasadzie żadnego typu przedsięwzięcie sprzedażowe więcej...
Szerokie ujęcie marketingowe

Szerokie ujęcie marketingowe

Jeżeli mowa o dziedzinie silnie dziś rozwijanego marketingu, to warto jest nadmienić, że ta więcej...
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest więcej...
Social marketing

Social marketing

Dzięki mediom istnieje możliwość prowadzenia akcji promocyjnych oraz rozwoju marketingu poprzez sieć. Wiąże się więcej...
Shopper marketing

Shopper marketing

Pojęcie shoper marketingu wymienione w tytule niniejszego wirtualnego poradnika poświęconego szeroko rozumianej promocji oraz więcej...
Po co jest marketing?

Po co jest marketing?

W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej więcej...

Jako marketing rozumiemy szereg wielorakich działań, a także procesy oraz mnóstwo różnorodnych instytucji prowadzących do obsługi klienta, tworzenia strategii ceny czy też kampanii marketingowych, zbiór wielorakich narzędzi marketingowych, jak i promocji i przeprowadzania procesu dystrybucji idei. Warto także nadmienić, że jest to wymiana, która opiera się zwłaszcza na tym, że konsument ma określoną potrzebę, a firma proponująca swą konkretną ofertę w zakresie danego towaru czy usługi ma ją następnie zaspokajać. Tak dochodzi do marketingowej symbiozy, która jednoznacznie przekłada się w przypadku podmiotu marketingowego, czyli promującego się na określony jego zysk. Marketing bazuje zwłaszcza na właściwym planowaniu, gruntownym analizowaniu oraz prezentowaniu dokładnie tego, czego spodziewają się klienci. Jest to realizowanie przyjętej strategii oraz określonej koncepcji i polityki cenowej.
Autor artykułu: