Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest wiążąca się z owym zjawiskiem społecznym strategia marketingowa. Czym ona jest i na czym się opiera? Więcej dowiesz się, kiedy zgłębisz poniższe fragmenty, które dla Ciebie przygotowaliśmy w dalszych częściach naszego wirtualnego poradnika.

Zobacz inne nasze artykuły:

Zasady marketingowe

Zasady marketingowe

Bez reklamy stanowiącej dźwignię handlu nie mogłoby istnieć w zasadzie żadnego typu przedsięwzięcie sprzedażowe więcej...
Szerokie ujęcie marketingowe

Szerokie ujęcie marketingowe

Jeżeli mowa o dziedzinie silnie dziś rozwijanego marketingu, to warto jest nadmienić, że ta więcej...
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Charakteryzując termin jakim jest marketing, nie można pominąć jednego jakże istotnego faktu, jakim jest więcej...
Social marketing

Social marketing

Dzięki mediom istnieje możliwość prowadzenia akcji promocyjnych oraz rozwoju marketingu poprzez sieć. Wiąże się więcej...
Shopper marketing

Shopper marketing

Pojęcie shoper marketingu wymienione w tytule niniejszego wirtualnego poradnika poświęconego szeroko rozumianej promocji oraz więcej...
Po co jest marketing?

Po co jest marketing?

W zakresie procesów społecznych jakie królują w dzisiejszym świecie, niewątpliwie wspomnieć trzeba w głównej więcej...

Jako strategię marketingową rozumie się zwłaszcza sposób, w jaki danych podmiot realizujący wielkie przedsięwzięcie marketingowe decyduje się na uzyskanie celi marketingowych. Biorąc tenże czynnik pod uwagę mówi się zatem przede wszystkim o zaspokajaniu potrzeb rynkowych oraz o tym, że zwłaszcza w grę wchodzi gruntowna analiza rynku. Niemniej jednak strategia marketingowa jest niezbędna do tego, aby proces społeczny jakim jest dowolne działanie marketingowe móc realizować krok po kroku, etap po etapie. Dzięki strategii marketingowej można dotrzeć do określonej ustalonej grupy targetowej. Musimy nadmienić, że jest to proces zaplanowania w firmie wszelakich działań zmierzających do finalnego efektu i maksymalnego sukcesu. Ogólnie rzecz biorąc jest to swego rodzaju dość skomplikowany proces strategiczny, jaki bazuje na dziesięciu etapach – tak określają to przede wszystkim specjaliści i eksperci w dziedzinie marketingu. Mówi się także o czterech nadrzędnych fazach postępowania, w tym misji i celach firmowych, jak i audycie, czy też analizie SWOT oraz opracowywaniu koncepcji wiążącej się z celami, strategiami marketingowymi i określonymi założeniami.
Autor artykułu: