Jakie techniki wykorzystywane są w Public Relations ?
Public relations to szereg różnego rodzaju technik i narzędzi, których celem jest wzbudzenie zaufania otoczenia do firmy, a przez to budowanie jej pozytywnego wizerunku na zewnątrz. Jedną z technik PR jest komunikacja wewnętrzna, zwana inaczej wewnętrznym PR. Polega na wzbudzeniu zaufania pracownika do firmy i pracodawcy, wzbudzeniu jego zadowolenia z wykonywanej pracy, docenianie w celu budowy odpowiedniego poziomu satysfakcji. Inne techniki, które pozwolą otoczeniu na poznanie firmy, to przemówienia, wystąpienia, artykuły prasowe, wywiady, broszury informacyjne, czy ulotki. Ponadto duże znaczenie odgrywa także komunikacja między firmą, a otoczeniem poprzez środki masowego przekazu za pomocą dźwięku, obrazu, wideo, czy Internetu.
Skuteczną formą promocji skierowanej na zewnątrz jest także organizacja eventów, spotkań, konferencji prasowych, czy sponsorowanie lub włączenie w działalności charytatywną. Różnorodność technik i metod kreowania wizerunku przedsiębiorstwa daje firmie szerokie pole do popisu w ramach public relations. Należy pamiętać jednak o umiarze.
Artykuł dzięki:
Zobacz również: